Veilig communiceren met siilo

siilo
Meer overleg en betere communicatie door de applicatie siilo.

Tijdens de COVID19 - gezondheidscrisis hebben wij opgemerkt dat onze apothekers een enorme nood hebben aan overleg en ondersteuning. Er is een grote vraag naar meer afstemming en betere communicatie. Wij willen onze leden daarin tegemoetkomen door de applicatie Siilo te omarmen als veilige messenger. Ons doel is om zo de communicatie naar onze leden en tussen onze leden onderling te optimaliseren. Daarnaast zien wij een opportuniteit voor onze leden om via deze applicatie in overleg te kunnen laten gaan met andere zorgverleners in de regio (regionale netwerken).

Ondertussen zijn er per eerstelijnszone groepen opgemaakt waarin apothekers snel digitaal overleg kunnen plegen met collega’s. Dit leidt tot een beter contact tussen de verschillende zorgambassadeurs van de verschillende eerstelijnszones, maar ook tot meer dialoog tussen de achterban van apothekers per eerstelijnszone (horizontale netwerken).

Wil je graag communiceren in de groep van jouw eerstelijnzone? Neem contact op met je ELZ-ambassadeur (je ontdekt hier wie jouw ambassadeur is).
 

Aan de slag met Siilo

  • Download de gratis Siilo Messenger app  op je telefoon - in de App store (vanaf  iOS 12.0) of Google Play store (vanaf Android 5.0). De downloadpagina vind je hier.
  • Registreer je met je werkmailadres en telefoonnummer.
  • Siilo verzendt je binnen de twee werkdagen een verzoek om je te identificeren. Verifieer je als zorgverlener met behulp van je RIZIV-nummer. 
  • Rond je registratie af en maak je profiel verder compleet.

     

Siilo op de pc

De webversie van Siilo werkt alleen indien de app op je mobiel staat en je jezelf hebt geregistreerd.

  • Download de app Siilo op je telefoon.
  • Ga op je pc naar web.siilo.com
  • Klik in de Siilo app op je telefoon op de + en selecteer "Scan QR-code"
  • Scan met je telefoon de QR-code op je beeldscherm.
  • Het chatoverzicht verschijnt. Je kan nu beveiligd chatten en bestanden uitwisselen.
     

Handige downloads

 Handleiding Siilo Messenger

 Artikel Huisarts Nu: veilig communiceren in de zorg

 AFT: veilig communiceren met Siilo
 

FAQ

  • Kan je een account aanmaken per apotheek en dus niet persoonlijk op de apotheker zijn naam/rizivnummer?

Ja dit is mogelijk. In dat geval raden we je aan om in plaats van de persoonlijke naam, de naam van de apotheek te gebruiken bij het aanmelden. Wat alleen niet kan, is één account koppelen aan meerdere telefoons. Dan wordt het account namelijk overschreven naar een andere telefoon. Dus per telefoonnummer kan er één naam op Siilo bestaan.

  • Kunnen wij vanuit BAF groepen aanmaken?

Ja, wij kunnen meerdere groepen aanmaken. Daarnaast kunnen wij collega's in een groepschat toevoegen. 
Wij plannen alvast 11 groepen voor de 11 eerstelijnszones aan te maken, waar de zorgambassadeurs kunnen communiceren met de apothekers in zijn/haar eerstelijnszone.
Wil je dat wij jou ondersteunen bij het aanmaken van een groep? Neem dan contact op via info@baf.be



Project gerealiseerd met de steun van het Fonds Dr. Daniël De Coninck, beheerd door de Koning Boudewijnstichting.